Total Pageviews

Followers

Wednesday, June 8, 2011

perSOALAN berMAIN DI piKIRAN SEMUA org

*maybe...

knp eh
manusia kadang2 asa
x mau marah dgn orang yg dia syg(org yg kita suka or org terdekat mcm kwn2..falikt)
walaupon tau ia salah
n kebanyakkan
akan menyimpan kemarahan tu sorg2
n kadang2 diri sendiri yg sering sedih n sakit..
hurm

why!

sebab
kita  semua ada perasaan  n emosi
kecuali manusia yg x de di atas ni la
perasaan kita  selalu hadir kpd ihsan yg hampir dgn diri kita dan emosi kita

atau
sbb kita da cakap
kat diri kita
yg kita syg kat hamba alllah tu
n sbb tu apa yg dia buat
kita akan tersa effetnya

mcm mana nak elak eh..
perasaan cam nie..
bencinya!

tapi
itu  semua hak aalh s.w.t dan milik NYA
bila2 masa je allah  boleh  ambil 
dan takdirkan  kita  berpisah

jadi
klao sayang
jgn terlalu mengharap 100%
krn kita x tahu sapa jodoh kt pada masa akan datang

sbg hamba allah s.w.t.
kita
tiada  kuasa tok
melawan takdir

betol kan..hi3

amin
teguhkan la iman ku ini...

P/S: tq yg beri nasihat!
suka kata2 ni..

harap VS beri

JANGAN 
TERLALU MENGHARAP SESUATU
TAPI
TIDAK SALAH
MEMBERI  HARAPAN..

betoi k eh...
ce bagi pendapat
leh kongsi2 maklumat!

P/s: petikan dari seorang member dija..huhu
renung2 kan kawan!

epy MUDA day..

akhirnya
ak bertambah MUDA
YEAH!!!

TQ CT khairunnisa
tq sgt2...

kalo leh nk lagi kek tu..hi2
yum2

now im 20 years old!

even ramai yg buzy that day
ingt dpt jumpa dgn abg fido..hu2
x de rezeki kot
xpe la
but
i stil epy becose my BF always with me..
TQ DEAR!

X DAPAT NK KAROK LA PLUK..HI3
SUARE X DE
COS SELSEMA N BATUK
NANTI SENGAU PLUK..DA LA SUARE MERDU
PLUS SELSEMA..
KATAK PON LARI TAU
HAHA
must start with new misi!!!
go..go..

not only to say n write
but
must done it!!!

i know u can done it n handle it!!!

go2!!!

open new book
open new story
open new thinking
open new life
but still smile
with old style n self
be your self
but sometimes
change your mind in thinking!!
i still same u all
haha
P/S: da masa ti dija upload picture k!!!
x sempat nk save bluetoooot

veriffite email!!!

akhirnya aku BERJAYA
OPEN BLOG!!!
fuh...........
rindu nk update blog
gara2 email.

ari ni duk open pc kat poli jap.
x sangka blog boleh masuk lok lu gaya tu gauk
hahaha

ape eh nk crita..hurm

NANTIKAN..hi3

Sunday, May 1, 2011

I THINK...

 


NOW!!!
I THINK IM EPPY with MY
STATUS ...

hurm.....
I need SMILE in my LIFE

EPY to THINK
EPY to WISH
wish me k........................
p/s; kpla runding tibe3..knp la rasa sush nk epy 2 k 3 hr ni.....
knp jd mcm ni tibe3
knp eh...
adakah sbb...hurm..
abaikan

 

SINGLE...

epy meal...

pLEASE......
SOME ONE MAKE ME EPY!!!

Tuesday, April 26, 2011

JAUH vs DEKAT

Dari JAUH ak CUBA
memerhatiMU
mengambil tahu tentangMU
serta menyayangiMU

Dari DEKAT ak CUBA
berkelahi dgn MU
berjenaka dgn MU
serta membenciMU

BILA km x JAUH and x DEKAT 
ak sedih dgn MU
ak x boleh JAUH and DEKAT dgn MU
kerana...
kamu sudah tiada dgnKU di dunia ini utk ak bersamaMU

P/S: hasil nukilan dr dija...Just suka suki2
idea dtg x di duga..pe lagi...berkarya n merepek jap...
kawan2 ok ke or ko..any comen..

by cik lesung pipit =P 

AK X BERDAYA

AKU x mampu tok ungkapkan yg 
ak suka padamu
ak jatuh ati dgn mu
ak menyayangi mu

KERANA ak takot bermain DGN perasaan KU!!!

sebaliknya
ak hanya mampu TERDIAM
dgn semua itu!
sebaliknya
mungkin ak mahu mengenali hati budimu
mungkin ak mahu tok menjadi pasangan mu
mungkin ak mahu kita menjadi rapat
TETAPI!!!
AK HANYA MAMPU TERDIAM
ITU JLN YG TERBAIK

Sebab...
AK SEORANG wanita
SEORANG WANITA yg mempunyai MARUAH
seorang yg mempunyai PERASAAN
seorang yg mempunyai PEGANGAN IDOP n PRINSIP
seorang yg mempunyai IMPIAN

dgn BERDIAM
AK MENJADI KUAT
KUAT DLM MENGEJAR CITA2 ku
KUAT DLM MENGHADAPI DUGAAN IDOP

PINTAKU...
ak hanya mampu berdoa n bertwakal kepada NYA
AMIN...

hidop seperti cat air.....
ada cat air yg colournya ceria n warna warni n ada yg sebaliknya...
diri sendiri
yang berhak mewarnai idop ini


By cik lesung pipit =P
  

Sunday, April 24, 2011

uNGkapan

ORANG yg KAYA
bukan diUKUR berdasarkan
PENDAPATAN nya..

TETAPI
ORANG yg KAYA
diUKUR berdasarkan
berapa BANYAK
mereka DAPAT SIMPAN or MENYIMPAN.
RENUN3 KAN...

by cik lesung pipit =P

KEPENTINGAN KITA merancang KEWANGAN dlm ISLAM

AS SALAM....
tengok tajok panjang lebar
ha...hari ni dija nk kongsi ilmu...
BACA jgn x BACA...
even sikit ilmunya..tp berguna tau
lain kali dija akan tambah infonya bila dija sendiri da PRO..hihihi

sEtiap insan impikan kehidupam BAIK!
kan..anda pon kawan2
jadi, dlm kontek islam
kehidupan yg baik adlh yg seimbang dgn wujudnya
= gabungan unsur rohani
=kebendaan dlm kegiatan harian seseorang
Utk kita sama2 capai kehidupan yg baik di dunia dan di akhirat, kita perlu memikir 
PERANCANGAN KEWANGAN!!!
Rasullullah s.a.w pernah berpesan:
"rebutla 5 perkara sebelom datang 5 perkara"
1.masa MUDA sblom masa TUA.
2.SIHAT sblom SAKIT.
3.masa BERHARTA sblom masa MISKIN
4.LAPANG sblom SIBUK.
5.HIDOP sblom MATI.
betoi x kawan2..dija sarankan baik kita amalkan sblom terlambat..sblom tu fahamilah 5 perkara.bila da faham jgn wat dono jer..RUGI....RUGI.RUGI...
Bijak merancang dan menguruskan kewangan adalah unsur penting dalam membentuk keluarga sejahtera da stabil.

ok...wang bukan segala2nya.
ramai yg cakap mcm tu..
betoi x kawan2
tAPI
REALITINYA!!!!!!!

WANG ada kaitn secra langsung dgn kesejahteraan bagi:
MEMENUHI KEPERLUAN ASAS dlm KEHIDUPAN!

THAT RIGHT DEAR!
perancangan dan pengurusan kewangan keluarga membabitkan PERBELANJAAN, PERLINDUNGAN DR RISIKO, SIMPANAN dan PELABURAN.

MENGURUS KEWANGAN membolehkan keluarga menyedari matlamat dan berusaha mencapai matlamat tersebut dgn sumber kewangan yg ada.

PENGURUSAN KEWANGAN juga mampu membolehkan keluarga menghadapi cabaran atau kejadian yang tidak diduga selain drpd membentuk DISPLIN DIRI dan SIKAP BERTANGGUNGJAWAB terhadap KEHIDUPAN AKAN DATANG

Jadi, amalan menabung juga antara perkara yg dituntut dlm islam. 
sbgai mana hadis rasullullah s.a.w berfirman:

"semoga allah memberi rahmat kpd org yg berusaha dgn cara yg baik, berbelanja dgn sederhana dan menabung apa yang lebih(setelah beri zakat) untuk saat2 dia yg memerlukan nanti."
hadis MUTTAFAQUN'ALIAH 
riwayat imam al-bukhari@imam muslim

sambung........

DIJA x la pandai berkata2 tp kongsi ilmu sambil rujuk buku ilmiah...x rugi kalo kongsi ilmu kan...
by cik lesung pipit =P

Friday, April 22, 2011

epy TUE day LINDA

SELAMAT HARI TUE LINDA!!!!!!
SORY SGT2 SBB X WISH TIME TU
SORY DEAR!

TAPI RASA RINDU BILA TENGOK POST2 TIME 
BUFDAY  KONVOI 
MEMANG BEST!
SEMUA TU HANYA KENANGAN!


MOGA BERJUMPA LAGI NEXT SEM
DIJA DOAKAN LINDA MOGA BAHAGIA SELALU
N DAPAT MENCAPAI APA YG DI IMPIKAN

THOUGHT BECOME THING!
 DID U HEAR DEAR
K AS SALAM

by cik lesung pipit =p

Friday, April 8, 2011

10 TANDA si DIA jodoh ANDA!


1. Gunakan seluruh pancaindera
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya.
Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan? Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

2. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

3. Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.
Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

4. Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.
Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

5. Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.
Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

6. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.
Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

7. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.
Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.
Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

8. Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.
Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

9. Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.
Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.
Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.
Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

10. Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.
Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.
Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

Mimpi
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.
Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.
Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita?
“ Manusia merancang, Allah menentukan.”



c n p
by cik lesung pipit =P

10 ERTI SENYUMAN

 SENYUM!!!

 1. Senyum membuat Anda lebih menarik.
Orang yang banyak tersenyum memiliki daya tarik.
Orang yang suka tersenyum membuat perasaan orang disekitarnya nyaman dan senang.
Orang yang selalu merengut, cemburut, mengerutkan kening, dan menyeringai membuat orang-orang disekeliling tidak nyaman. Dipastikan orang yang banyak tersenyum memiliki banyak teman.

2. Senyum mengubah perasaan
Jika Anda sedang sedih, cobalah tersenyum.
Senyuman akan membuat perasaan menjadi lebih baik.
Menurut penelitian, senyum bisa memperdayai tubuh sehingga perasaan berubah..

3. Senyum menular
Ketika seseorang tersenyum, ia akan membuat suasana menjadi lebih riang.
Orang disekitar Anda pasti akan ikut tersenyum dan merasa lebih bahagia

4. Senyum menghilangkan stres
Stres bisa terlihat di wajah.
Senyuman bisa menghilangkan mimik lelah, bosan, dan sedih.
Ketika anda stres,ambil waktu untuk tersenyum.
Senyuman akan mengurangi stres dan membuat pikiran lebih jernih.

5. Senyum meningkatkan imunitas.
Senyum membuat sistem imun bekerja lebih baik.
Fungsi imun tubuh bekerja maksimal saat seseorang merasa rileks.
Menurut penelitian, flu dan batuk bisa hilang dengan senyum.

6. Senyum menurunkan tekanan darah
Tidak percaya? Coba Anda mencatat tekanan darah saat anda tidak tersenyum dan catat lagi tekanan darah saat anda tersenyum saat diperiksa.
Tekanan darah saat Anda tersenyum pasti lebih rendah.

7. Senyum melepas endorphin, pemati rasa alamiah, dan serotonin
Senyum ibarat obat alami.
Senyum bisa menghasilkan endorphin,pemati rasa alamiah, dan serotonin.
Ketiganya adalah hormon yg bisa mengendalikan rasa sakit.

8. Senyum membuat awet muda
Senyuman menggerakkan banyak otot .
Akibatnya otot wajah terlatih sehingga anda tidak perlu melakukan face lift.
Dijamin dengan banyak tersenyum Anda akan terlihat lebih awet muda.

9. Senyum membuat Anda kelihatan sukses
Orang yg tersenyum terlihat lebih percaya diri,terkenal, dan bisa diandalkan.
Pasang senyum saat rapat atau bertemu dengan klien.
Pasti kolega Anda akan melihat Anda lebih baik.

10. Senyum membuat orang berpikir positif.
Coba lakukan ini : pikirkan hal buruk sambil tersenyum. Pasti susah.
Penyebabnya, ketika Anda tersenyum,tubuh mengirim sinyal "hidup adalah baik".
Sehingga saat tersenyum, tubuh menerimanya sebagai anugerah

AMARAN ALLAH SWT d dlm MULUT BAYI

HURM..
jom kongsi2 cerita
dija dpt info dr fb....harap2 benar la crta ni
memang terkejut la bila baca
sama2 renungkan...

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI
AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI....
- please read!!!.. TRUE STORY

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa
Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang
ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian

Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya..oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)

p/s; copy n paste

by cik lesung pipit =P

Thursday, April 7, 2011

HEBATnya SOLAT di AWAL waktu

Waktu Subuh

Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.

Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.

Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.

Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.

Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.

Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum.

Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud.

Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Waktu Zohor

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (Isyraq & Dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor.

Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman.

Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan.

Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

Waktu Asar

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.

Rahsia warna oren ialah kreativiti.

Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu).

Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

Waktu Magrib

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah.

Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.

Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.

Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

Waktu Isyak

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan.

Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.

Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan.

Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam.

Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Qiamullail

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.

Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.

Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.

Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.

Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.

Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.

Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hamba-Nya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukan-Nya.

Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichinya

Dari: USTAZ NOR AMIN SAYANI BIN ZAINAL

TARGET AKHIR IDOP

TARGET!
APA BENDA TU
hihi

TARGET AKHIR DIJA...jeng2

1.umur 25 nk ada 1 buah kereta(duit sendiri)

2. umur 22 ke 23(akhir2 umur 22) nk ambil lesen kereta..hihi

3.sblom umur 30 kalo boleh da kawin(haha..gatai jap, tapi kalo leh dlm umur 26 ke 27(tua la sgt..xpa2 jodoh x kemana..cpt atau lambat x tau g..) nanti..insyallah)

4.sambung belajar..insyallah, kalo di beri peluang, tp lepas dija kerja or org ckp keja sambil belajar.

5. dija nk bawak emak dija pi UMRAH bila dija da berjaya...hurm insyallah

dija nk sembang sikit tentang hidop
hidop ni perlu target
ye..serius
kalo x de target
kita leh terumbang ambing
bukan apa
target dlm idop ni
leh tolong kita
tok susun strategi 
yg bg kita kecapi APA YG KITA MAHU
semua org nk idop senang x mau MISKIN
semua orang nk BERJAYA
tp still sama jer

so MOH KITA PASANG 
TARGET AKHIR masing2

sbgai contoh
kita ckp suatu hari nanti kita
nak beli kerata BMW(contoh je)
tp kita still x dapat..JUST ANGAN2 JER
so kita letak la target!
dgn target
kita insyallah akan peroleh n kecapinya

INGAT!!
kalo boleh target tu mesti la bertarikh
kiki
contohnya:
saya nk kereta BMW tu masa umur saya 28
SO...
bila da ada target
kena la usaha

usaha ada perbagai CARA
CARA YG halal
x kan cRA yg HARAM kot
hihi

dija pon belajar n dpt info tentg ni
dr seseorang yg berjaya
so....
dija ngah usaha tok amalkan
serta usahakan target2 dija ti
insyallah

sebenarnya
KALO kita nak KAYA
kita TEROKAI LAH

PERNIAGAAN

seriusly!!!

perniagaan membawa pelbagai nikmat n rahmat
renung2kan la

dija pon minat perniagaan
harap2 dija leh teruskan lepas abis diploma ti.
amin.........
nnti sambung lagi k!




DiLeMA

Ding...Dong...
2 ke  3 HARI ni
BOSAN
RUNSING
RISAU
tu je yg duk dlm kepala otak ni
hurm...

Rasanya..
banyak yg perlu d settle
tp
keputusan demi keputusan perlu DI BUAT!
WANTED!!!
kebanyakkan NYA
KEPUTUSAN
semuanya melibatkan keputusan yg PENTING!

KALO putus tok mcm ni
jd la mcm ni
kalo putus tok wat mcm tu
jadi lah mcm gitu

tp STILL X SETTLE G!
CPT LA ambil KEPUTUSAN
wahai cik KHADIJAH!
AKU bukan HELANG
mungkin ak buruk MERAK
tp
kadang2 ak jadi BURUNG HANTU
bila tiba time tok buat KEPUTUSAN dlm idop ni
ITIK!...AK harap bukan!
back to main topic

mesti korang pelik bila ak sebuk tentang haiwan2 td
ada crita d sebalik nya
ada masa ti dija kongsi kan
rugi kalo x tau
sbb
d sebalik cerita tadi
terselik al kisah mengenai
PERSONALITI!
HIHI
STOP!!!

Da lari tajuk la pluk..

Praktical nk abis
wah!!..x sabo
OK JER!

KEPUTUSAN STILL x GO ON!!!

PENING bila pikir...
RUNSING bila x pikir...

GO..GO..GO..

KHADIJAH kamu KUat...
caYALAH
boLEH buat!

cuti SEM 2 bulan ni
tunggu KAU
WAIT2!!!
ak AKAN SETTLE 1 PER 1
YEAH! 

BUT...
KEPUTUSAN
Tetap 
BUAT 
aKU
HIDOP
dlm
DILEMA
by cik lesung pipit =P